Jak znaleźć dobrego prawnika?

22:43

Zapewne większość z was już wie, że moja córeczka miała złamaną rączkę (złamanie w ramieniu z przemieszczeniem) przy cięciu cesarskim. Ja oraz sporo innych osób uważamy to za błąd lekarski. Próbujemy zająć się tą sprawą, ale żaden prawnik z naszego rejonu nie jest w stanie podjąć tego, bo albo współpracują ze szpitalem, albo nie znają się na takich sprawach. Zaczęłam więc szukać prawnika dalej. Udało mi się znaleźć odpowiedniego (który niestety z niewiadomych przyczyn zrezygnował, ale mniejsza o to. Poszukam nowego.). Szukając odpowiedniego prawnika, spisałam sobie jakie cechy powinien mieć i dziś zamierzam się z wami tym podzielić.

źródło: grafika google

Pierwsze wrażenie 

Czemu pierwsze wrażenie jest ważne? Wyobraźcie sobie, że poszliście do prawnika, którego biuro wydawało wam się najlepsze oraz jego strona internetowa przykuła waszą uwagę. Opisujecie mu sprawę, z jaką przyszliście, a on tylko odpowiada "yhym", "rozumiem", "zajmę się tym", zarazem nie mówiąc wam, jak będzie wyglądał cały proces. Zdarzają się jeszcze przypadki przeglądania dokumentów innej sprawy, podczas rozmowy z klientem. Takie podejście jest lekceważące. Skoro tak potraktował was na pierwszym spotkaniu, to nie liczcie na to, że jego nastawienie do waszej sprawy się zmieni. Najlepiej wtedy wybrać się do innego prawnika. Mam nadzieję, że zrozumieliście, czemu pierwsze wrażenie jest dla mnie najważniejsze.

Doświadczenie

Moim zdaniem na drugim miejscu najważniejsze jest doświadczenie, ponieważ nie chcemy kogoś, kto nie będzie się na niczym znał. Spokojnie możemy prawnika zapytać, dla kogo wcześniej prowadził sprawy i jaki jest procent wygranych. Po tym możemy zdecydować czy ten prawnik naszym zdaniem jest doświadczony i poradzi sobie z naszą sprawą.

Specjalizacja

Tak kochani, prawnicy tak jak lekarze mają specjalizacje. Nie każdy zajmuje się wszystkim. Jeden zajmuję się rozwodami, drugi błędami medycznymi, a trzeci jeszcze czymś innym, dlatego warto przed wybraniem się do prawnika sprawdzić, czy temat naszej sprawy należy do jego specjalizacji.

Pytania

Może to nie jest cecha dobrego prawnika, ale jest to również ważne. Nie bójmy się pytać o to, kto z danej kancelarii poprowadzi naszym problemem, jak to będzie wyglądać, ile to będzie kosztowało i czy prawnik prowadził już podobną sprawę i z jakim skutkiem.

źródło:grafika google
Korzystaliście już kiedyś z usług prawnika?

You Might Also Like

8 komentarze

  1. Mam nadzieję, że uda się znaleźć dobrego prawnika, który dobrze zajmnie się Twoją sprawą

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne rady! Mam nadzieję, że nigdy mi się nie przydadzą. Jakby każdy z mojej okolicy składał pozew do sądu to może ,,szpital'' w mojej okolicy w końcu by zamknęli.

    ZAPRASZAM DO MNIE!
    Mój blog
    Mój kanał na Youtube

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze wiedzieć. Ja jeszcze odpukać nie korzystałam .

    OdpowiedzUsuń
  4. korzystałam niejednokrotnie. na szczescie mam w rodzinie prawnika

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie korzystałam osobiście z usług prawnika ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jest to łatwe, zawsze szukam prawnika po znajomych, a potem w internecie. Przydała się kilka razy taka znajomość.

    OdpowiedzUsuń
  7. Póki co nie musiałam korzystać z usług prawnika :) pozdrowienia dla ciebie i córeczki

    OdpowiedzUsuń
  8. Wybór prawnika jest niezwykle istotny. Ja akurat sama jestem po prawie i widzę jak wiele osób trochę z przypadku kończy takie studia.

    OdpowiedzUsuń