Jaki wózek dla dziecka wybrać na zimę?

20:00

Zima nie jest łatwą porą dla mam z małymi dziećmi. Nie dość, że ubieranie się wtedy schodzi nam wieki, to mamy także często trudności z dotarciem do celu. Czym to jest spowodowane? U nas był to akurat źle dobrany do warunków wózek. Jakie więc cechy powinny mieć wózki dziecięce, by nie utrudniać nam zimowych spacerów?


źródło: google grafika

Na zimę warto zapatrzyć się w wózek czterokołowy, z pojedynczymi kołami obrotowymi z funkcją blokady. Koła wózka powinny także być dość duże, pompowane oraz o szerokim rozstawie. Ważne jest by gondola oraz siedzisko posiadały pasy bezpieczeństwa. Dobrze by było, jakby gondola była duża i głęboka. Wiadomo, że kombinezon trochę "powiększy" dziecko, a chcemy, przecież by było mu wygodnie i komfortowo. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę? Napewno na budkę. Powinna ona być szeroka, głęboka i wysoka, po to, aby jak najlepiej chroniła naszego maluszka przed warunkami atmosferycznymi. Ważne są także amortyzatory sprężynowe. Dzięki nim wózek nie będzie podskakiwał na wybojach, a wiemy, że śnieg nie układa się równomiernie. Dobrze także zwrócić uwagę na stelaż. Wózek z aluminiowym stelażem będzie nam się prowadzić o wiele lżej niż ze stelażem stalowym. Warto także zwrócić uwagę na kosz na zakupy. Zimą lepiej sprawdzi nam się metalowy niż materiałowy. Zimą widoczność jest słabsza, wiec myśląc jeszcze o kwestiach bezpieczeństwa zdecydowałabym się na założenie jakichś odblasków na wózek.

Macie już odpowiedni wózek na zimę? A może macie jeszcze jakieś inne ważne cechy?

You Might Also Like

18 komentarze

  1. Ja tam na zimę mam ten sam na lato od ABC Design salse 4 , bo jak na moje zimowe warunki niewiele różnią się pod względem podłoża od innych, a budkę ma ogromną, gondolę też i nie muszę się martwić, że córce coś się stanie ani zimą, ani wiosną, ani latem ani jesienią. Grunt to funkcjonalność jak na moje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja już nie jeżdzi dawno w wózku ale na zimę i nie tylko, lubiłam z nią jeździć w co to verona

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje dziecko po skończeniu 2 lat nie chciało jeździć już w wózku i szczerze mówiąc nie pamiętam już co to był za wózek. Twoje rady z pewnością przydadzą się młodym mamą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. moja kuzynka niebawem rodzi, między świętami a sylwestrem, wózek idealny na zimę to wyzwanie, musi być wygodny dla dziecka ale także dla mamy

    OdpowiedzUsuń
  5. Wozek na zime poqinien miec przede wszystkim duze kola jak i duzo miejsca dla maluszka. W kombinezonie musi byc dziecku wygodnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najważniejsze, aby był wygodny i funkcjonalny i dobrze chronił dziecko przez zimnymi powiewami wiatru. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja jeszcze nie mam dzieci, ale moim zdaniem każdy wózek jest dobry na zimę i na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie mam dzieci ale za parę lat będę stała przed takim wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie jest to całkiem nieznany świat, zawsze w rodzinie byłam najmłodsza a swoich dzieci nie mam. Najważniejsza kwestia to bezpieczeństwo, funkcjonalność i oczywiście komfort dziecka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam tylko spacerówkę parasolkę bo Hania jest już duża i staram się chodzić z nią tylko pieszo. Zimą używam sanek ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. My juz w roczek nie wozilismy sie. Tylko na dalsze wyprawy, typu wycieczki. Ale na zime mialam wozek, ktory mial duze kola i amortyzatory. Czesto w lasku spacerowalismy, wiec nie moglam pozwolic na to, zdby mi dziecko bujalo w wozku za mocno. No i musi byc przestrzen. Dziecko grubo ubrane nie moze miec ciasno. Zwlaszcza, kiedy spi.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny wpis, podeślę koleżance ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja się w tym temacie raczej nie wypowiem, gdyż jeszcze nie jestem mamą i nie mam odpowiedniej wiedzy na ten temat. Natomiast koleżanka niedługo doświadczy tej życiowej roli i ta informacja z pewnością się jej przyda!

    OdpowiedzUsuń
  14. My zimą akurat spacerowaliśmy w gondoli, jedna warstwa więcej i było ok.

    OdpowiedzUsuń
  15. Powoli wychodzimy z wózka i przerzucamy się na samodzielne chodzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie jestem za bardzo obeznana w temacie, więc niestety nie umiem się wypowiedzieć na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystko co najważniejsze już wymieniłaś, a komfort i bezpieczeństwo dziecka zawsze na pierwszym miejscu. U nas mam nadzieję, że to ostatnia zima, którą spędzimy w wózku, chociaż to czasami jest i dla nas dość wygodne przynajmniej robiąc zakupy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny post :D My do wózka musimy dokupić tylko śpiowrek i gotowi na zimę :D

    OdpowiedzUsuń