Dlaczego warto pić wodę?

18:00

Cześć :)

Zapewne nie raz usłyszeliście od kogoś, że picie wody jest bardzo ważne. Powtarza się nam, żeby wypijać minimum dwa litry wody dziennie. Jednak czy wiecie, dlaczego to jest aż tak ważne? Podejrzewam, że większość osób nie. Ja sama jeszcze do niedawna nie wiedziałam, co dokładnie daje mi picie wody, ale pewnego razu usłyszałam, że woda może pomóc zmniejszyć mi ilość migren i zainteresowałam się tym tematem. Poszperałam troszkę w internecie i wyczytałam wiele plusów picia wody. Dziś bym chciała kilka z nich wymienić i spróbować was zachęcić do picia wody zamiast kolorowych napojów.


Najważniejsze plusy picia wody:


  • dodaje energii,
  • spożycie wody tuż przed posiłkiem sprawi, że mniej zjemy, a przez to schudniemy,
  • utrzymuje równowagę pH ustroju,
  • picie wody uśmierza ból głowy oraz stawów i mięśni,
  • poprawia nasz metabolizm,
  • nadaje skórze zdrowy wygląd,
  • zapobiega występowaniu raka pęcherza oraz jelit,
  • zapobiega chorobom nerek,
  • usuwa toksyny z naszego organizmu,
  • reguluję temperaturę ciała,
  • zapobiega zaparciom,
  • poprawia koncentrację;

Jak widzicie zalet picia wody jest naprawdę dużo. Mnie one przekonują do tego, by pić wodę w regularnych ilościach. Najczęściej sięgam po wodę Java. Jest ona droższa od tych sklepowych, ale jest w 100% naturalna i wydobywana u źródła. Jej pH wynosi 9,2-9,3. Nie znaczy to jednak, że ja nie pije w ogóle soków czy kolorowych napojów. Pamiętajcie, wszystko jest dla każdego, ale trzeba korzystać z tego z głową. Takie napoje mają w składzie tyle chemii, że to szok. Pamiętajcie też, że woda smakowa to tak naprawdę nie woda, a napój i zawiera prawie tyle samo cukru, co cola.



Przekonałam was do picia wody?

You Might Also Like

18 komentarze

  1. Ja całkowicie zrezygnowałam z napojów kolorowych i soków... chyba, że świeżo wyciskanych tylko i wyłącznie przeze mnie :)
    Kiedyś potrafiłam wypić znikome ilości wody, obecnie kiedy zmieniłam swoje podejście do odżywiania nie wyobrażam sobie dnia bez wypitych przynajmniej 2l wody. W moim przypadku ilość wody jest podyktowana w głównej mierze aktywnością fizyczną.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie w wolnej chwili!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nigdy nie miałam problemów z piciem wody, nie interesują mnie za to sztuczne napoje, tylko woda gasi moje pragnienie, nie odmawiam sobie jednak herbat, kawy i ziół.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z reguły bardzo bardzo mało pije wody. W ogóle mało pije płynów. Teraz staram się to zmienić że względu na straszne wysuszenie skóry. Jest popekana. Dlatego wiem że piciev wody i w ogóle jakichkolwiek płynów jest takie
    Ważne
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już w większości przypadków sięgam tylko po wodę. Ewentualnie herbatę czy raz na kilka tygodni kawę :) Uwielbiam wodę! Sama zauważyłam rezultaty jej picia i zgadzam się z twym postem :)
    Pozdrawiam
    FotoHart Blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście że wodę należy pić w dużych ilościach, dobrze że o tym na swoim blogu wspominasz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja staram się pić dużo wody ale średnio mi to wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś woda mogła dla mnie nie istnieć, ale odkąd zaszłam w pierwszą ciąże wodę piję litrami i nie stanowi to dla mnie żadnego problemu. Moje dziewczynki również wolą wodę od napoju gazowanego, co bardzo mnie cieszy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Od wielu lat piję przynajmiej 2 litry wody dziennie, zdarza się że 5 litrowy baniak jest pusty w połowie drugiego dnia. Kiedyś było mi ciężko nauczyć się tyle pić, jednak nauczyłam się i teraz już nawet nie zwracam na to uwagi8,

    OdpowiedzUsuń
  9. ja piję zdecydowanie zbyt mało wody :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja piję tylko wodę i kawę ;) Gazowane napoje w ogole mi nie smakują.

    OdpowiedzUsuń
  11. Staram się pić co najmniej 1,5 litra wody dziennie. Pracuje w galerii handlowej i ze względu na bardzo suche powietrze czuje się cały czas spragniona. W domu też sobie nawodnienia nie odmawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo wody piję i jestem zadania , że żaden słodzony napój nie ugasi naszego pragnienia

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja pije kawę i dużo miłości wody. Gazowane napoje jakos mnie nie do końca przekonują

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie do wody nie trzeba przekonywac. Wciagam lekko 3 litry dziennie. Wole ta forme. Jest zdrowa i zpewnoscia lepsza od innych slodkich napojow.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piję wodę, jednak cały czas wydaje mi się, ze i tak mało

    OdpowiedzUsuń
  16. Picie odpowiedniej ilości wody jest bardzo ważny. ja staram się pić wodę i całkowicie zrezygnowała z gazowanych napojów. To bardzo ważne, aby wiedzieć co jest dobre dla naszego organizmu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Osobiście wolę pić wodę niż soki czy napoje. A tym bardziej coś gazowanego to dla mnie zło.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja piję dosyć dużo wody jednak to też w zależności od dnia i pory roku. Sięgam po zwykłą wodę mineralną niegazowaną. Cisowianka zawsze u mnie stoi zgrzewkami a inne mi już nie smakują..

    OdpowiedzUsuń