Recenzja książki pt. "Drzazgi" Joanna Bartoń

20:00

Ostatnio miałam okazję przeczytać książkę Joanny Bartoń pod tytułem "Drzazgi". Pierwszy raz czytałam powieść tej autorki. Okazało się, że debiutowała całkiem niedawno i przed tą książką pojawiła się jeszcze jedna.


"Drzazgi" to ciężka książka. Porusza ważne kwestie psychologiczne. Opowiada o miłości matki do dziecka. Czy zawsze ta miłość jest taka sama?

Matka Gabrysia sama nie miała zwykłej mamy.  Z opisu można wywnioskować, że cierpiała ona na zaawansowaną depresję i nie zawsze opiekowała się odpowiednio córką, choć nie można stwierdzić, że jej nie kochała. Niestety matka Gabrysia idzie w jej ślady, a to wszystko staje się po karalnym czynie, którego dokonał Gabryś. Było to zabójstwo. Wtedy, jego mamę ratuje tylko xanax i ucieczka przed ludźmi. Popada ona w depresję, a nawet próbuję popełnić samobójstwo, brak jej jednak odwagi.  Więcej wam opowiadać nie będę. Musicie przeczytać ją sami.



Jak już pisałam wyżej, jest to ciężka książka, mimo to chętnie po nią sięgałam. Uważam, że Joanna Bartoń poruszyła bardzo dobry temat. W księgarniach pełno jest poradników, jak pokochać własne dziecko, ale one tak naprawdę do nas nie docierają. Myślę, że w tej książce jest opis każdej matki z depresją i to właśnie ta ona bardziej wpłynie na myśli tych kobiet. Co do okładki książki to jest ona prosta. Raczej nie przyciągnie uwagi na półkach w księgarni. Uważam, jednak, że inna by tu nie pasowała.

Wydawnictwo: Janka
Ocena: 5/5

You Might Also Like

20 komentarze

  1. Zgadzam się z Twoją opinią, że dopiero mocna książka, a nie poradnik potrafi zmienić myślenie. Na pewno jak będę miała czas to po nią sięgnę.

    ZAPRASZAM DO MNIE!
    Mój blog
    Mój Instagram
    Mój Studygram

    OdpowiedzUsuń
  2. Z Twojego opisu wynika, że to naprawdę mocna książka. Ja raczej nie sięgnę po tą pozycję, ale dobrze wiedzieć o jej istnieniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubie taka tematyke. Chociaz trzeba miec dobra psychike, zeby tego typu problemy dzwignac. Ja nie mialabym oporow, bo naprawde jest interesujaca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię taką ciężką literaturę, która zmusza do przemyślen i zastanowienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka ciekawa i emocjonująca, jednak raczej dla ludzi o mocnych nerwach, czyli nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie wiem czy ta pozycja jest na pewno dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna propozycja ! Chętnie ją przeczytam bo zaciekawilas mnie bardzo

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam już o tej książce i mam ją na liście "do przeczytania"

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam właśnie już o tej książce, jednak obecnie wolę coś lżejszego

    OdpowiedzUsuń
  10. niestety tematyka nie dla mnie ale polecę koleżance :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi fajnie, ale nie mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię od czasu do czasu sięgnąć po gatunek książki inny niż zazwyczaj, ta książka będzie kolejną jaką przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka wydaje się ciekawa. Słyszałam już o niej i chyba po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna propozycja, chętnie ją przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam, czytałam i uważam, że warto po nią sięgnąć mimo ciężkiej tematyki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiem chyba ta książka nie jest dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ojej ciężki temat, warto poruszać takie tematy, ale osobiście wole lżejsze książki

    OdpowiedzUsuń
  18. Masz ciekawą zakładkę, ja akurat mam deficyt zakładek bo czytam trzy książki jednocześnie;D

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja czasami bardzo chętnie sięgam po takie "ciężkie" książki. Ale obecnie ma już tak długą listę do przeczytania, że nie wiem na kiedy znajdę czas na tą. :D

    OdpowiedzUsuń