Ile miesięcznie zarabiam na blogu i social mediach?

20:29

Cześć :)

Dzisiaj chciałabym poruszyć kwestię zarobków na blogu i social mediach. Ile zarabia tak przeciętny bloger, jak ja? Czy da się za to przeżyć? I czemu płacą mi za nic nierobienie? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w dalszej części postu.



Zacznijmy może od tego, że blogowanie to tak naprawdę praca. To nie jest  tak, że my nic nie robimy. Robimy zdjęcia, piszemy post, publikujemy go, reklamujemy w social media. To wszystko nie trwa 5 minut tak jak większość myśli. To zajmuje często wiele godzin. Dodatkowo musimy utrzymywać kontakt z naszymi czytelnikami, co także zajmuję nam czas. Na całe szczęście dla większości blogowanie oprócz pracy jest także hobby, przez co większość nie narzeka na to, co robi.


Dużo osób uważa także, że otrzymujemy darmowe paczki. To nie jest tak. Większość paczek, które otrzymuje przeciętny blogger to zapłata za reklamę. Nie otrzymujemy nic za darmo. Prawie  wszystkie paczki musimy pokazać oraz opisać, a jak już pisałam wyżej, zajmuję to trochę czasu.



To ile w końcu zarabia przeciętny bloger? Nie będę tu rzucać sumami. Powiem wam tylko, że bywa z tym różnie. W jednym miesiącu jest tego więcej, w kolejnym mniej. Nie są to, jednak jakieś kokosy. Czy da się przeżyć z tego? Kosmetyków raczej nie zjem, więc taki przeciętny blogger nie przeżyje tylko i wyłącznie z samego bloga, ale zawsze mamy jakieś odciążenie, bo to, co mieliśmy wydać na ubrania bądź inne produkty zostaje nam w kieszeni.


kolczyki- Zaful
kombinezon- Zaful (klik)
bransoletka- Zaful
Buty- nn

PS. Jak mogliście przeczytać kilka dni temu na moim blogu, popsuł mi się telefon. Nie chcą go niestety przyjąć na gwarancję. Nie opłaca mi się go naprawiać na własną kieszeń, więc rozważam zakup nowego telefonu. Myślałam o Huawei P20. Co myślicie o tym telefonie? Oczywiście teraz bym go porządnie zabezpieczyła.  Już nawet wybrałam jeden case w sklepie internetowym Pancernik. Mają tam świetne etui Huwei P20.

You Might Also Like

37 komentarze

  1. blogowanie to cięzki kawalek chleba i sporo poswieconych godzin na pisanie

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że poruszyłaś ten temat. Sama kiedyś głupia myślałam, że to bułka z masłem, wszystko za darmoszke i życie jak w raju. Taa... czasami mam ochotę, siąść i płakać kiedy dostaje paczke, bo zamiast sprzątać w domu czy cokolwiek innego muszę dodawać to na insta, na fp, na bloga itp. Ahh zresztą sama wiesz.. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Blogowanie to przynajmniej nie dla mnie zabawa. To, jak my wspolprace traktujemy z firmami, tak sami bedziemy traktowani. Dlugo buduje sie swoje dobre imie. Regularna praca przynosi jednak efekty. Z drugiej strony to tez obustronne zaufanie, niestety co niektorzy blogerzy bardzo tego naduzywaja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Blogowanie to w większości przypadków przede wszystkim pasja! Jeżeli można na tym zarobić, to także praca. Połączenie tych dwóch kwestii wydaje się być idealnym pomysłem na siebie i życie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Osobiście drażni mnie jak ktoś mówi : o znów dostałaś coś za darmo. Ku*** mój czas jest cenny i też kosztuje. Zgadzam się z Tobą. Czasem napisanie mi postu zajmuje np. 3 h,ale są też dni gdzie jeden post piszę 3 dni wszystko tak naprawdę zależy od tego czy mam dobry dzień i pomysł. Same kombinowanie nad zdjęciami, dodatkami, scenerią, czasem trzeba angażować w to osoby trzecie bo samemu jest ciężko ... do tego promowanie tego wszystkiego, a do tego czasem masa cierpliwości podczas rozmów z firmą... i co najważniejsze? i nie, to nie jest za darmo ... to jest rekompensata za poświęcanie swojego czasu. Czasem mam ochotę skasować wszystko i nie wracać do tego, ale nie potrafię, lubię to, lubię pisać, lubię mieć stały kontakt z ludźmi, lubię pokazywać swoją kreatywność .. blogowanie jest dla mnie więcej pasją niż źródłem zarobku czy " darmowych " fantów. A co najważniejsze ... jest to moje miejsce, gdzie nikt po za mną i moimi czytelnikami nie wyraża głośno swojego zdania :D To " mój świat i moje kredki " a za darmo to tylko można dostać będąc dzieckiem, cukierka u nas w osiedlowym sklepie od właściciela :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Aby utrzymać się z bloga trzeba być bardzo popularnym w tym świecie, zwykły blog nie da rady przebić się w górę to i zarobki małe

    OdpowiedzUsuń
  7. w życiu nic nie ma za darmo. reklama na blogu tym bardziej, każdy wpis kosztuje mega dużo pracy

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze irytują mnie spostrzeżenia, że blogerki to tylko wszystko dostają, leżą i pachną a potem pstrykną fotkę i po kłopocie. Nikt nie patrzy na to, ile czasu zajmuje wymyślenie wpisu, napisanie go, zrobienie zdjęć, obróbka, odpowiedzi na komentarze itd. Patrzą tylko na efekt końcowy, ale myślę, że to w dużej mierze jakaś forma zazdrości.

    OdpowiedzUsuń
  9. oj tak. zgadzam się z tym ;)
    http://twinstyl.blogspot.com/2018/06/stena-line-urodziny-na-morzu.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Blog to na początku ogormna inwestycja czasu. Oprocz samego pisnaia ile trzeba sie namęczyc przy promocji z bloga? Da sie mysle z blgoa spokojnie zyc, ale na taki status potrzeba lata.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwazam tez jednak i msuze to dodac, ze naduzywane jest słowo ciezka praca. Patrząc na inne zawody moim zdaniem nie jest to ciezka praca porównując np do sprzedawczyni w sklepie. Bloggerzy zyskuja szacunek, wyrabiaja dobra sobie opinie i nie mają nad soba szefa który nimi zarządz.a Sama wkładam ogrom czasu w to, ale to nie jest ciezka praca. Oczywiscie to moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczna bransoletka, kombinezon to jednak nie moja bajka...
    Co do tematu zarabiania, fajnie że poruszyłaś taki temat. Większość tylko myśli, że wszystko się dostaje za darmo... ta a ile czasu zajmują zdjęcia, tekst... Gdybym miała o tym tk myśleć, to już dawno rzuciłabym to wszystko w cholerę. Lubię swój blog bo sprawia mi to frajdę, moja odskocznia od codzienności. Póki co nie zarobiłam ani grosza haha

    OdpowiedzUsuń
  13. Oczywiście jak najbardziej się zgadzam, że w blogowaniu nie ma nic za darmo, a to co zarobimy na blogu to wynik naszej pracy. Z drugiej strony, jeśli ktoś traktuje bloga jako jedyne źródło zarobku to może się na tym naprawdę przejechać. Blogowanie to niepewna branża. W jednym miesiącu można zarobić sporo, a w drugim praktycznie ani grosza.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam się z tym co napisałaś. Blogowanie zajmuje bardzo dużo czasu. Osoby, które nie prowadzą blogów, nie maja o tym pojęcia. Wydaje im się, że to takie hop siup wszystko :D Mimo to uwielbiam blogowac, jest to moje hobby :)

    OdpowiedzUsuń
  15. No tak wszystko za darmo, wiele razy to słyszałam ale nie zwracam na to uwagi... po prostu zazdrość i to wszystko ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Możesz za recenzje dawać stawki. Ja nie współpracuje zazwyczaj barterowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ja biorę i pieniądze, ale i tak człowiek za to nie przeżyje :)

      Usuń
  17. Choć blogowanie zajmuje dużo czasu, to i tak robię to co lubię :) Z całą pewnością nie traktuję go jako źródła dochodów, choć nie ukrywam gotówka zawsze jest mile widziana :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgadzam się, blogowanie to też praca, ale trzeba ją lubić.

    OdpowiedzUsuń
  19. nie którzy to nie mają pojęcia o niczym, nic nie robienie? a gdzie tam, to praca na pełen etat a nawet nadgodziny.

    OdpowiedzUsuń
  20. masz rację. to wcale nie jest proste. trzeba zrobic dobre zdjęcia i napisać dorby post żeby cokolwiek dostac :) nie ma nic za darmo

    OdpowiedzUsuń
  21. Blogowanie to ciężka praca, ale najważniejsze, to to, aby robić to co sprawia Nam ogromną frajdę. W moim przypadku właśnie tak jest :)

    OdpowiedzUsuń
  22. jaka ty ladna jestes wooow :) pozdrawiam Cie i sciskam mocno

    OdpowiedzUsuń
  23. Oj tak nic nie ma za darmo my także musimy nad tym dużo posiedzieć i zrobić wszystko ładnie i estetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. No niestety też mnie cholera bierze jak słyszę Ty to masz fajnie wszystko za darmo tak jasne blogowanie to ciężka praca, choć bywa bardzo przyjemna.

    OdpowiedzUsuń
  25. No ja potrafię się już z tego utrzymać - bo od pewnego czasu zarabiam dobre pieniądze - jednak to kosztuje - mój czas, cierpliwość, zdjęcia itp - jednak nie patrzę na to w sposób tego, że to moja praca - to moje hobby które przynosi mi zyski. Połączenie przyjemności z pożytecznością
    Dużo ludzi myśli że siedze nic nie robie i dostaje za free. A ja zawsze mowie - sprobuj sama skoro to tak latwo i ... rezygnuja.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ahh a liczyłam że właśnie rzucisz kwotami. No i osobiście uważam, że wynagrodzenie w kosmetykach to nie wynagrodzenie bo jak sama powiedziałaś - jedzenia za to nie kupisz.

    OdpowiedzUsuń
  27. bardzo fajny i potrzebny tekst, nic za darmo

    OdpowiedzUsuń
  28. Pisanie postów zajmuje na prawdę dużo czasu, cos o tym wiem będąc blogerka ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Blogowanie to dla mnie głównie hobby. Niestety nie jestem, aż na takim poziomie, by żyć tylko z tego.

    OdpowiedzUsuń
  30. No witaj mamuśka, okazuje się, że mieszkamy w tej samej miejscowości :) Miło !
    A co do zarabiania, to jedni zarabiają, drudzy jeszcze nie :) ale masz rację, blogowanie to zazwyczaj pasja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że to zaskoczenie. Nie sądziłam, że w Zambrowie tak wiele osób prowadzi bloga :) Miło mi Cię poznać i z chęcią będę zaglądać na twojego bloga :)

      Usuń
  31. Blogowanie to praca, ale połączona z hobby, więc tak naprawdę nie musimy tego robić, ale chcemy :-) Jednak za pracę inni otrzymują pieniądze, dlatego za to też powinny być.

    OdpowiedzUsuń
  32. Każdy radzi sobie jak może. Ja na blogu nie zarabiam póki co nic. Jeśli chodzi o ten telefon to się nie wypowiem. Zupełnie się na tym nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja nie mam żadnych współprac z firmami i szczerze powiedziawszy nawet się za to nie biorę. Założyłam bloga nie po to by coś dostawać i zarabiać ale żeby dostarczać kobietom dawkę wiedzy kosmetycznej i o prawidłowej pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Tak jak powiedziałaś nic nie jest za darmo, ale blog to połączenie cięzkiej pracy z tym co kochamy robić <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń