Czy warto zamieszkać na osiedlu domków ekologicznych?

07:30

Cześć kochani. Co tam u was słychać? Ja miałam ostatnio trochę gorszy okres w życiu, ale powoli wszystko wraca do normy. Chyba miejsce, w którym mieszkam tak na mnie odziaływuje. Przez wydarzenia z ostatniego czasu zaczęliśmy się z mężem rozglądać się za jakimś domkiem. Przeglądając internet, trafiliśmy na ekologiczne domy na sprzedaż w Mikołowie.

źródło: google grafika

Domy te mają same zalety. Położone są w spokojnej okolicy, a do przedszkoli, szpitali itp. mamy 5-10 min drogi. Dużym plusem jest także energooszczędność. Roczne zapotrzebowanie na energię wynosi od 15 do 50 kWh/(m2rok - obliczane zgodnie z wytycznymi NFOŚiGW). To naprawdę malutko i możemy bardzo przyoszczędzić. Sam dom jest zbudowany z betonu komórkowemu, dzięki czemu jest on dla nas zdrowy i bezpieczny. Co jeszcze jest dla mnie ważne? Na pewno zdrowe powietrze, które w tych domach zapewnia wentylacja mechaniczna.


źródło: google grafika

To tylko kilka z atutów tych domów. Więcej możecie przeczytać na stronie  dewelopera, ale myślę, że to nie będzie konieczne. Moim zdaniem warto, jest zamieszkać w takim domu. Dla nas to niestety za daleko od rodziny, ale jeśli tylko takie osiedle powstanie na Podlasiu, to bez zastanowienia kupujemy jeden taki domek.

You Might Also Like

20 komentarze

  1. Bardzo fajne rozwiązanie, od jakiegoś czasu z mężem rozglądamy się za domkiem jednorodzinnym, a jeśli do tego ma być eko to tym bardziej mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Osiedla ekologiczne powstają w różnych miejscach, ja mieszkam w domku na wsi ale w przyszłym roku przeprowadzam się do mieszkania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa opcja - nie słyszałam jeszcze o czymś takim :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam szczerze, że ja nie do końaca chciałabym zamieszkać w taki miejscu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. nie słyszałam nigdy o takich domkach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny jest taki domek i może przejrzę stronę dewelopera kiedyś jak będę chciała kupić dom :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią wejde i poczytam. Choc to daleko od mojego.miasta

    OdpowiedzUsuń
  8. No od nas to tez spora odleglosc. Nigdy nie wczytywalam sie w tego typu budowle. Gdyby bylo takich domow wiecej, byc moze powietrze byloby tez znacznie czystsze. Jeszcze spaliny samochodowe wyeliminowac i byloby eko 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna sprawa, jednak trzeba dużo kasy mieć na start

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się, że taki domek jest oszczedniejszy i bezpieczniejszy! A zamieszkając na takim osiedlu mamy wszystko, co nam potrzeba prawie pod ręka. Tylko wszystko też kosztuje, niestety. Żeby zaoszczędzić najpierw trzeba zainwestować. Taka prawda.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podobają mi się takie ekologiczne domy, fajnie że ktoś pomyślał i takie wybudował

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwsze slysze o takich domkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja planuję sama się budować :) Ale energooszczędne domy plusują w przyszłości i użytkowaniu

    OdpowiedzUsuń
  14. Domki ekologiczne fajna sprawa, ale ja wierna jestem swojej wiosce kochanej ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja juz swoj dom wybudowałam ale z checia zglebie temat

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam już swój domek i nie zamienię to na żaden innym

    OdpowiedzUsuń