Huzar- pyszne i zdrowe miody

19:43

Miody  u mnie w domu znikają bardzo szybko. Słodzimy nimi dzieciom herbatę, robimy mleko z miodem, a nawet dodajemy do zup mlecznych. Chłopcy także lubią zjeść kanapkę z miodem.  Rosną  mi mali wielbiciele miodów. Bardzo się cieszę, iż tak jest, bo miód potrafi być bardzo dobroczynny i dziś właśnie chciałabym poruszyć temat zastosowania przeróżnych miodów.



MIÓD WRZOSOWY


Miód ten jest koloru jasnobrunatnego z rubinowym odcieniem.  Konsystencją przypomina galaretkę. Ma on wyraźny zapach kwiatu wrzosu. Smak tego miodu jest gorzkawy i lekko ostry. W kuchni świetnie sprawdzi się jako dodatek do mięs. Miód ten stosowany jest w chorobach dróg moczowych i prostaty u mężczyzn po 40 roku życia, przy kamicy nerkowej, stanach zapalnych żołądka i jelit oraz chorobach reumatycznych.

MIÓD LAWENDOWY


Zbierany jest z lawendy wąskolistnej. Jego barwa jest złocista. W smaku jest łagodny, ale zarazem charakterystyczny. Posiada delikatny posmak lawendy. Miód ten działa antyseptycznie, wskazany jest przy grypie oraz stanach zapalnych gardła i dróg oddechowych. Działa także uspokajająco i rozluźniająco. Powinny go stosować osoby cierpiące na nadciśnienie, bóle głowy, bezsenność oraz  zmagające się z silnym stresem. Świetnie sprawdzi się także w przypadku użądleń owadów, ponieważ zmniejsza obrzęk i pieczenie.


MIÓD WIELOKWIATOWY


To jeden z najpopularniejszych miodów. Jego barwa może być różna, ponieważ zależy ona od tego, z jakich kwiatów był zbierany.  Zmniejsza skutki napięcia nerwowego, wyczerpania fizycznego i psychicznego. Ma działanie lekko nasenne. Wpływa dobrze także na naczynia krwionośne i serce.

MIÓD SPADZIOWY LIŚCIASTY


Ma barwę brązową, zwykle jaśniejszą od miodu ze spadzi iglastej. Jego smak jest lekko gorzkawy. Miód spadziowy działa przy schorzeniach dróg oddechowych  oraz dobrze wpływa na przewód pokarmowy.



MIÓD SPADZIOWY IGLASTY


Miód ze spadzi iglastej ma ciemnobrązowy kolor z zielonkawym zabarwieniem. Jego zapach przypomina zapach żywicy i taki jest również jego posmak. Właściwości ma takie same jak miód spadziowy liściasty.

Jak widzicie, miody mają przeróżne zastosowania i są bardzo zdrowe.  Powinniśmy sięgać po nie przynajmniej raz na kilka dni. Myślę, że pod względem smaku i ich działania każdy znajdzie coś dla siebie.

Wszystkie miody, które widzicie na powyższych zdjęciach, pochodzą z firmy Huzar. Jest to firma rodzinna działająca na rynku od 1997 roku. Ich produkty zawsze są najwyższej jakości. My już od wielu lat kupujemy ich miody. Najpierw kupowała je moja babcia, potem mama, teraz ja. I mam nadzieję, że będą je kupować także moje dzieci, bo są najlepsze na naszym polskim rynku.

PS. Zapraszam was także na konkurs na mojego instagrama (jozwowska). Do wygrania są właśnie miody tej firmy.

You Might Also Like

18 komentarze

  1. Polecam miód lawendowy :) Próbowałam i jest bardzo dobry ! ;)

    https://typdziewczyn.blogspot.com/2018/06/miaam-zabieg-kosmetyczny.html

    OdpowiedzUsuń
  2. WIERZĘ , ŻE SĄ PRZEPYSZNE, UWIELBIAM BUŁKĘ Z SEREM I Z MIODEM, TO NAJPYSZNIEJSZE ŚNIADANKO

    OdpowiedzUsuń
  3. Sam uwielbiam miody, nie tylko ze względu na walory smakowe, bo cóż zdrowszego na wszelkie dolegliwości można znaleźć? A co fajniejsze, pomysłów na użycie miodu w kuchni są setki. PS-Odniosłem się do tego co napisałaś pod moim najnowszym wpisem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze gdy stanę przed półką z miodami zastanawiam się który będzie najlepszy i często trafia na wielokwiatowy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wrzosowego nigdy nie próbowałam, a ogólnie lubię wszelkie miody. :)
    bardzo przydatny post! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kupuję tej firmy miód wielokwiatowy i spadziowy. Uwielbiam je! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Miody mają wiele pozytywnych właściwości. Jest doskonałym dodatkiem do kanapki, do herbaty, czy ciasteczek zamiast cukru.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj tak, świeży chleb z miodem <3

    OdpowiedzUsuń
  9. moja corka uwielbia miody . moze je jesc lyzeczkami

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie miałam pojęcia, że jest tyle różnych miodów

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam miodek ! <3 ten lawendowy byłby fajną ciekawą alternatywą dla lipowego jaki jadam ;)
    pozdrawiam

    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam miody, ale lawendowego jeszcze nie próbowałam, bardzo mnie zachęca, bo uwielbiam tę roślinę <3

    http://kiichigousagi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawe warianty smakowe :) Wiem, że miody są niesamowicie zdrowe, ale rzadko po nie sięgam. Odkąd zrezygnowałam z cukru to nawet one potrafią być dla mnie zbyt słodkie. Chyba muszę znaleźć odpowiedni wariant :)

    OdpowiedzUsuń