Jakie cechy powinien mieć wózek dziecięcy?

21:01

Wybór odpowiedniego wózka dla naszego dziecka bywa trudny. Tym bardziej że na rynku jest ich teraz pełno. Możemy wybierać godzinami. Pamiętajmy, jednak że wózek dziecięcy ma być nie tylko ładny. Jakie cechy w  takim razie jeszcze powinien mieć?

źródło: google grafika

WYGODA


Aby spacery były przyjemne wybrany przez nas wózek, musi być na pewno wygodny dla dziecka i dla nas.  Zastanówmy się najpierw, co przeszkadza dzieciom. Myślę, że każdy rodzic odpowie, że słońce, które świeci w oczy, wstrząsy oraz niewygodne siedzisko. Na świecące w oczka słońce możemy zaradzić obszerną budą, a na wstrząsy pomoże amortyzacja kół. Siedzisko wózka powinno być regulowane, a sam mechanizm regulacji niewyczuwalny dla dziecka. Co jeszcze powinien mieć wymarzony wózek by był także wygodny dla nas? Moim zdaniem duży i dostępny  kosz na zakupy. Powinien się także lekko prowadzić jedną ręką i łatwo podbijać.

BEZPIECZEŃSTWO


Podczas zakupu powinniśmy sprawdzić stelaż wózka. Szczególnie przy zakupie wózka używanego. Nie może być on nigdzie uszkodzony. Wózek także nie powinien przechylać się pod naciskiem ramienia rodzica. Ważnym aspektem są także pasy, chroniące dziecko przed wypadnięciem.

FUNKCJONALNOŚĆ


Chyba nikt z nas nie chce wymieniać wózka po kilku miesiącach użytkowania, dlatego warto wybrać taki, który będzie dla nas praktyczny. Jeśli mieszkasz w mieście, musi być on zwrotny (zapewnią nam to przednie obrotowe kółka) oraz łatwy w podbijaniu. Gdy mieszkasz na wsi, wybierz wózek z dobrą amortyzacją oraz blokadą przednich kół, jeśli są obrotowe.

źródło: google grafika

W takim, razie jakiej firmy wózek warto zakupić? Moim zdaniem Lonex Company. Jest to producent wózków dziecięcych, który stawia przede wszystkim na niezawodność, wygodę, trwałość, a przede wszystkim bezpieczeństwo. W ich ofercie znajdziemy wózki w różnych kolorach oraz stylach. Myślę, że każdy znajdzie tam coś dla siebie i swojego Skarba.

You Might Also Like

23 komentarze

  1. Ja dlugi0 szukałam wózka dla córki, a okazał się zbędny bo mała nie chciała w nim być

    OdpowiedzUsuń
  2. nie znam tego wózka ale moja corka juz nie korzysta juz z wozkow ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatny poradnik, w przyszłości go sobie odtworzę ;)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kupilam wychwalany wozek, który taki swietny nie jest, ale moja Martynka bardzo chetnie jezdzi w nim na spacery:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że poruszyłam trzy najważniejsze rzeczy!

    OdpowiedzUsuń
  6. wszystkie te parametry jak funkcjonalność, bezpieczeństwo i wygoda są niezwykle ważne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzeba się dobrze zastanowić jaki dla nas będzie najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. trzeba wybrać odpowiedni dla siebie..

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam jak sugerowałam się wyglądem wózka kupując swój pierwszy w życiu dla syna 10 lat temu. Po miesiącu byłam wściekła bo nie dość że nie był funkcjonalny to okropnie cięzki i ledwo co wychodziłam z domu. Przy córce wiedziałam czym się sugerwać i uniknęłam takich problemów.

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkoda, że wcześniej nie widziałam tej strony bo zmieniliśmy wózek miesiąc temu :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Poruszyłaś jedne z najważniejszych i istotnych punktów ułatwiające wybór. Dla mnie ten temat jeszcze nie jest ale od jakiegoś czasu właśnie na funkcjonalność zwracam uwagę przy kupnie jakichkolwiek rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się z każdym z wymienionych przez Ciebie punktów.

    OdpowiedzUsuń
  13. mnie jeszcze wybór wózka nie dotyczy, ale przyznam szczerze, że ich mnogość na rynku nieco mnie przeraża. :)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ważny i istotny temat, chociaż mnie jeszcze nie dotyczy, to warto było przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przydatny post mam nadzieję , że w niedalekiej przyszłości też na niego się skuszę:)
    Obserwuję i zapraszam do siebie :)
    https://typdziewczyn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ważny temat, ale wiem też z autopsji, ze wiele matek kreuje się bardziej wyglądem wizualnym wózka niż jego cechami i wygodą dla dziecka. Osobiście póki znalazłam odpowiadającą spacerówkę dla moich dzieci ( przeszła z córki na synka ze względu na uniwersalny kolor ) zajęło mi to mega wiele czasu :D Osobiście polecam pod tym względem wózki Quinny.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wybór wózka to niewątpliwie temat, który wielu mamom spędza sen z powiek. Na pewno taki post będzie bardzo pomocne przy wyborze odpowiedniego wózka, który ma posłużyć przez kilka sezonów.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie slyszalam o tej firmie ale z pewnoaxia zapoznam sie z ich ofertą :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Twarzy orzech do zgryzienia z wyborem dobrego wózka:) Jak przyjdzie czas warto będzie troszkę się doedukować by wybrać najlepszy:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Lekki i nieduży, plus funkcjonalny- to moje podstawowe cechy wózka

    OdpowiedzUsuń