SEO- czy to takie straszne?

08:00

Większość początkujących blogerów nie wie, że istnieje coś takiego jak SEO. Ja, choć jestem w blogosferze już dobre 6 lat (wcześniej prowadziłam innego bloga) to dopiero niedawno dowiedziałam  się o istnieniu czegoś takiego. SEO mnie nieźle przeraziło. Uważałam, że nie dam sobie z tym rady, ale mimo to zaczęłam o tym czytać więcej i wprowadziłam wskazówki, które znalazłam na mojego bloga. Czy to naprawdę jest takie straszne?

źródło: google grafika

Czym jest SEO?

SEO, a dokładniej Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki to działania, które mają na celu przygotowania witryny, aby osiągnęła ona jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

źródło: google grafika
Jak wzmocnić swoją pozycję w Google? Pięć złotych rad.

1. Słowa kluczowe

Aby nasz tekst był wyszukiwany przez Google, musimy zadbać o odpowiednie słowa kluczowe. Ich częstotliwość w tekście też jest bardzo ważna. Jeśli będzie ich za dużo, to nasze starania będą na nic.

2. Zdjęcia także są ważne

Każde zdjęcie znajdujące się na naszym blogu powinno mieć alternatywny opis. Powinny znajdować się w nim słowa kluczowe, dzięki czemu nasze zdjęcie może trafić do Google Grafika.

3. Tytuł posta

Długość tytułu postu także powinna być odpowiednia. Idealna długość wynosi od 50 do 60 znaków. 

4. Pogrubienia

Pogrubienia są bardzo ważne. Większość ludzi tylko rzuca okiem na tekst, a takie pogrubienia przykują jego uwagę. Pogrubione powinny być nagłówki oraz ważne informacje.

5. Tekst

Chodzi tu przede wszystkim o długość tekstu. Ma on mieć nie mniej niż 350 słów oraz być czytelny i zrozumiały dla czytelnika.

źródło: google grafika

Jak widzicie, pozycjonowanie stron nie jest takie trudne i straszne. Jest to, jednak bardzo czasochłonne, dlatego jeśli mamy mało czasu warto, jest wynająć kogoś, kto się tym zajmuje, np. firmę Afterweb. Nie kosztuję to dużo, a my możemy być pewni, że odniesiemy sukces. 

You Might Also Like

28 komentarze

  1. Jak człowiek nie interesuje się tematem to nic nie wie. Ja ostatnio dużo o tym czytam i staram się robić to sama.

    OdpowiedzUsuń
  2. wiem, ze tytuł, słowa kluczowe i nazwy zdjęć mają znaczenie w pozyskiwaniu nowych czytelników jednak nie wiedziałam, ze nazywa się to seo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne wskazówki. Muszę wgłębić się w temat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czesciowo mozna to ustawic sobie samemu. Ale jak chce sie miec profesjonalnie i pewnie to warto powierzyc komus, kto sie na tym zna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatny wpis nie tylko dla początkujących blogerów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Temat SEO to rzeka i warto się nim zainteresować późno niż wcale

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak na początek to super wskazówki, ale jak się człowiek zagłębia to jest tego więcej i więcej, i więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie interesuję się tym tematem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja pogłębiam swoją wiedzę i wciąż jest to dla mnie czarna magia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatne wskazówki muszę się bardziej zainteresować tym tematem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. seo to podstawa jesli chcemy byc widoczni w sieci

    OdpowiedzUsuń
  12. Już od dawna interesuję się tym tematem i widzę o wiele lepsze wyniki więc warto.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oo nie slyszalam o tym. Przyda mi się ta wiedza !

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwszy raz o czymś takim słyszę... Trzeba się tym chyba bardziej zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  15. O SEO można by poematy pisać, ale nie jest na szczęście takie straszne jak je malują :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Tytuł na 50 słów? - Chyba pomyłka. Nie wiedziałam, że opis zdjęcia też ma znaczenie. Muszę zgłębić ten temat jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja sama staram sie stosowac do tych wszystkich wskazowek.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla mnie SEO to wciąż coś, czego zupełnie nie ogarniam. Czytałam już wiele wpisów i nadal nie wiem o co chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny wpis! Dzięki za dużo cennych rad :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super wpis :) Muszę w końcu bardziej się przyłożyć :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pdxyzvsn się że nie niakam o tym pojecia czas się tym zainteresować

    OdpowiedzUsuń
  22. Warto być doinformowanym w tej kwestii, zwłaszcza jak prowadzi się bloga:)))

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajny i przydatny wpis dla takich osób jak ja, które ciągle uczą się blogowania :)

    OdpowiedzUsuń
  24. A ja dalej nie ogarniam tego całego SEO;D

    OdpowiedzUsuń
  25. Oczywiście, ze nie jest straszne nie ma czego się bać, zawsze stosuję sie do jego zasad :)

    OdpowiedzUsuń